Tuesday 12 April 2011

si mata panda

salam



sebenar nya dah lama nak tulis pasal ni tp rsa xda idea yg best..nnt ada yg ckap besa j.haa tu semua blh wt saya emo sepanjang ari..ok sgt kebudak2an..pedulikan tulis j ikot ske ati xda sape bce sendri bce..=p  ( mmg psiko pmpm ni)... saya ada mate yg lebam plus eye bag yg sgt ketara spt kematian suami..sgt tragis rsa mcm nk pki mask..ok sgt melampau.. xperasan sejak bila sbb dlu xpnah peduli muka sendri sbb zman sekolah sgt skema dan specky.. ohh itu k punca mata saya begitu..


sila la takut dgn mata saya

mari kita kaji punca2 yg berkaitan..hasil google an di bawah :

1. Selari dengan umur anda yang semakin meningkat.
2. Anda ada alahan.
3. Ciri-ciri kulit wajah anda sendiri.
4. Mengalami keletihan setelah bekerja seharian.
5. Kekurangan nutrisi pada tubuh anda.
6. Faktor genetik.
7. Pengaliran darah yang tak stabil.
8. Anda menghadapi tekanan dan tak dapat mengawalnya dengan baik.
9. Terdedah kepada cahaya matahari. (Bukan matahari waktu pagi yer.)
10. Penurunan berat badan yang agak mendadak.
11. Ada masalah pinggang dan juga perut.
12. Tisu lemak dan cecair.
13. Masalah sinus.
14. Anda memang ada masalah kesihatan.
15. Anda seorang perokok

ok..byk jgak punca yg blh dikaitkan bukan setakat stay back mlm2 study pdhal zman study xda plak kn.
saya rasa yg ade kaitan dgn saya mungkin no 3..hahaha sgt play safe jawapan..  Tp saya pasti sbb yg len mgkin ade skit2 j or xda langsung..ye saya yakin..sbnar nya nk menyedapkan hati sendri..sudahlahh....


close up sgguh scary
di sebabkn masalah itu saya berusaha untuk menghilangkan nya tp tgkla sndri

wt salad ade bek nya



tgk sape kata saya xwt pape tp hasil nya masih sama..sbb tuh saya plih punca no 3 ni lah punca ni.tgk2..
sape x psiko..huhu..ok saya dh mendedahkn kecendulan dahi saya semata2 untuk tunjuk kn eye bag kt mata
( malu tbe2).. ada jgak yg cdangkan letak kentang, tea bag kt mata ..tea bag saya dh cuba tp mgkin xkonsisten..


google image

now terpikir untuk membeli eye cream plak stelah kecewa dgn method tradisional pdhal sndri yg xbrsgguh2 pki la ape pon.. xcuba mane nak tau kn..ade yang suggest bio-essence.. saya da try tester die mcm ok now nk beli..nekad ni.. harga xla terlalu mahal masih mampu dibeli lagi.. ( ayat mcm eksyen pdhal brkre2 jgk time nk beli )...






ok..harap ni percubaan terakhir klu x mmg sdih..xblh dh guna konsep dari mata ke hati sbb mata pon da hitam....waaaa sedih.. xmau kawen mata lebam.. wedding just less than a year abisla kau farhana mak andam caj lebih sbb dia kna guna concealer banyak kt mata..ok xperlu beria..doakn saya berjaya!!!!

thanks for reading..tc

No comments: