Tuesday 3 May 2011

Annoying

Salam...


Back to work after long weekend memang mengundang rasa malas melampau..eh ape kau tulis ni berbelit-belit..disebabkan weekend yang panjang mesti lah banyak nak cerita kan. NO!! korang silap sebab tak da ape nak diceritakan.huhu. Tapi kali ni nak cerita pasal sesetengah mulut manusia yang cakap main lepas. Buat orang malu dan terasa hati eloo mestila terasa bukan hati batu.

ok kes yang pertama, sesetengah orang bila jumpa orang tak cantik kulit problem slumber je sound " eh teruknya kulit kau ni" haaa ini kes2 makcik2 yang da lama tak jumpa anak buah tu je yang diorg perasan. Saya penah rasa dulu tu pon zaman blaja jerawat haruslah bertepek kat muka tapi belum tahap berlubang2..tu pon nak jadikan isu. Baru-baru ni sepupu saya datang berubat sebab muka dia problem ada jugak mulut yang nak cakap lepas.. bayangkan da bape kali ditegur macam tuh mestilah malu..sensitiflah sikit perasan orang cuba letak kn diri sendri kat tempat dia ntah-ntah dah melayang tangan pi lempang orang yang sound tuh. Saya yang kat tepi dia pon da terasa rasa nak tarik tangan dia laju-laju dan blah. Pe kata guna perkataan lebih berlapik macam " acik ade kawan muka problem jugak tapi dia pakai produk ni bla,bla ok.nak try?" ( ke terasa jgk?huhu). Saya tau kadang2 manusia ni terlepas cakap tapi kena sensitifkan jgk dengan persekitaran..remind myself too.

kes kedua..wah da mcm kes polis plak.nak menegur tapi tak bertempat.Memang diharuskan kita sebagai masyarakat or dalam keluarga nak menegur mana salah mana betul sangat di galak kan. Tapi boleh tak kalau medium tuh lebih manis dan tak memalukan orang.. contoh si A tak pakai baju kurung pergi beraya tak payahla melenting marah cakap bukan2.Then bila sampai event tuh most of them tak pakai baju kurung pon.dah malu diri sendiri nak sound orang tak tentu pasal.Tapi memang ada orang yang macam tuh mulut laser tak menahan tapi hati diorg baik je sebenarnya..tapi-tapi!! saya masih tak boleh terima. elooo dah besar2 macam ni nak kena sound depan orang memang hati panasss..ohhhh si A tuh saya k?ohoooo it can be anyone.=p

Berhutang tapi marah si pemiutang. ni lagi satu kes.manusia dengan hutang memang tak dapat di pisahkan tapi kalau tak menyusahkan orang lain tak pe. Lagi worse kalau si penghutang sedara sendiri.kalau dah melibatkan sedara sendiri memang bertambah sensitif lahhhh. pemiutang plak yang terpaksa segan silu nak mintak duit silap2 ada yang kena sound plak.Sound tuh nak depan orang plak.terbek! ok macam ni senang je kalau hutang bayar je.. tak da duit??? gadaikan lah barang2 yang dah beli tuh.. ikot kemampuan boleh? ohhh nak guna konsep biar papa asal bergaya..boleh jalannnnnnnnnnnnn!!! ( sape yg sy hutang halalkan ek.=p)

ok last dah.. selalo nya kita akan cakap bukan2 masa marah ye termasuk saya. bertambah teruk bila orang tuh jenis cepat marah.ye saya jugak.. So perkataan yang keluar masa tuh sangat pedas macam makan megi kari berapi. Then tak sedar dah cakap tak sepatutnya..( tp saya sedar j =P).Ye tak malu mengaku yang saya  ni cepat marah. Sebab tuh kalau marah suka diam diri . tak lah menyakitkan hati orang len trutama orang2 tersayang disisi..Lg satu beristighfar banyak2, saya ada buat boleh, jugak kurangkn rasa marah tuh tapi masih belum cukup hebat mungkin tak cukup banyak lagi zikir. tapi2 saya marah tak lama tapi still tak bagus jugak.huhu. So dengan rendah diri sapa yang pernah terasa dengan saya, I AM SORRY ( terbyg mke amir raja lawak) ciss sempat lagi.



main ngan mia lagi bagus



ok tc..da ~~

No comments: