Saturday 26 March 2011

Blog

salam

why im blogging? sebab nak dapat duit dari nuffnang then boleh eksyen shopping kat pavillion plus boleh lah tunjuk kat orang lifestyle saya yang gah ni.. oh memang sinis. tu contoh je tak da kaitan dengan sapa2 termasuk saya. haha sungguh playsafe jawapan. just to share macam mana saya tertarik nak tulis blog. sebelum ni suka sangat baca blog orang, rasa kagum then berangan tulis blog sendiri. tapi rasa tak yakin, kehidupan saya tak menarik nak di hebahkan di blog confirm tak da orang nak baca silap2 kena kutuk. tengok typical malay thinking. apedehal sendiri tulis sendiri baca lahhhhh. kenapa saya tulis blog?
  1. boleh mengasah bakat menulis.cewahhh kemain. it just a hobby.simple hobby yang kita enjoy buat. bila kita suka kita bahagia then bahagia tu tempias kat orang lain jugak.boleh?haha. penah dengar cerita ada pakcik ni wife dia detect cancer doktor suggest wat satu hobi baru macam bela kambing then boleh alihkan tumpuan sakit tuh.definately work!!
  2. blog as a diary. apa yang kita tulis selalo nya benda2 baik yang menyeronok so blog sebagai medium untuk simpan kenangan2 tu. in the future cucu cicit boleh baca karya nenek dia ni, dengan harapanla kan diorg baca. bila da tua memori lost dia pon boleh tahan tak ingat apa so boleh baca balik zaman muda2 buat apa. tak ke sweet tuh.euwww
  3. menulis buat kita berfikir. ke tak fikir main tulis je?haha. ish mestila fikir jugak supaya ayat2 tuh tak wat cik bedah or cik tipah tersinggung. dengan harapan post tu menarik sampai orang guling2 baca. ok tipu.at least tulis something yang useful bukan menyumpah2 si a or nak mengutuk si b. tapi its up u, blog aku suka hati aku lahhh.ok2 yang penting jangan gado2 tak comel langsung ok =p..bila kita berfikir boleh la wat sel kat otak bertambah dan bertambah then tak nyanyuk sebelum usia kalau boleh tak nak nyanyuk langsung.
  4. saya tulis blog sebab saya suka bercakap. tapi if u speak for nothing baik diam. so nak mengurangkan mulut bercerita maka tulisla kat blog. in the end kita jugak yang bacakan.haha. luahkan isi hati kat blog tapi make sure berlapik jangan ganas2 tak mo. then mesti rasa macam fuhh lega serius nape aku tak buat macam ni dari dulu.ok beria.
kesimpulan dia blogging memang best! hahaha boleh la cakap  tak da orang bagi komen kutuk lagi cuba nanti 10 komen dapat kena kutuk time tuh akan ada post i hate blogging..uwaaaa. i dont care sekarang perasaan bahagiaaa. =)





take care =p

No comments: